PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts

Firma Electronic Arts w ostatnim raporcie finansowym (dzięki DSO) zdradziła dane dotyczące przychodów generowanych przez poszczególne platformy sprzętowe.

Wynika z nich, że konsole zapewniają wydawcy najwięcej pieniędzy, ale jeżeli rozbijemy je na poszczególne urządzenia, to do czołówki trafiają PC-ty. W pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego gry i dodatki na PlayStation 4 i Xbox One wygenerowały łącznie 41% wszystkich przychodów firmy. 24% przypadło na Xboksa 360 i PlayStation 3, a 21% na PC-ty. Jeżeli rozłożymy poszczególne wyniki na równe części to po 20,5% przypada na PS4 i XOne, po 12% na PS3 i X360. Wychodziłoby więc na to, że to PC-ty są wiodącą platformą sprzętową dla Electronic Arts.

Oczywiście prawda zapewne wygląda nieco inaczej. Wziąwszy pod uwagę, że PlayStation 4 sprzedało się w około dwa razy większej liczbie egzemplarzy niż Xbox One, to zapewne ten sprzęt ma największy udział w przychodach EA, ale tuż za nim plasują się PC-ty. Co to dla nas oznacza? Nie trzeba posiadać kryształowej kuli, by dojść do wniosku, że Electronic Arts w takiej sytuacji z pewnością nie ma zamiaru olewać graczy komputerowych i w najbliższym czasie PC-towcy na pewno nie będą traktowani przez amerykański koncern jak wyrzutki.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2015-08-03 18:15:00